The Pr Bureau

Πολιτικό blogging: Πόσο εύκολο είναι να προσελκύσει το ενδιαφέρον των νέων;

Τετάρτη, 30 Απρίλιος 2014 17:16

 

Στις εκλογές του 2014 (ευρωεκλογές, δημοτικές και περιφερειακές) συμβαίνει το εξής παράδοξο: Ενώ υπάρχουν άπειρα κανάλια επικοινωνίας (blog, facebook, twitter, instagram, youtube, websites), πέραν των παραδοσιακών, εντούτοις, η επικοινωνία των υποψηφίων με τους νέους παραμένει ακόμα ζητούμενο.

Κατά τη γνώμη μου, δύο είναι οι βασικές αιτίες: α) Ξεπερασμένες επικοινωνιακές τακτικές που μεταφέρονται και εφαρμόζονται άκριτα στα νέα κανάλια, και β) η ξύλινη γλώσσα των υποψηφίων, που παραμένει η ίδια, ανεξαρτήτως του μέσου και του κοινού που απευθύνονται.

Όσο πλησιάζουμε στις εκλογές, όλοι μας, λίγο έως πολύ, έχουμε «σκοντάψει» πάνω σε blog υποψηφίων δημάρχων, δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων. Ανεξαρτήτως πολιτικού χώρου και τοποθέτησης, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το blog είτε ως ιστοσελίδα λόγω χαμηλότερου κόστους, είτε ως πίνακα ανακοινώσεων που περιλαμβάνει τα πάντα από φωτογραφίες τύπου «ήμασταν και εμείς εκεί» έως πρόγραμμα επισκέψεων, δελτία τύπου και για τα πιο ασήμαντα θέματα, κλπ.

Ωστόσο, η χρησιμότητα ενός blog δεν εξαντλείται στα παραπάνω. Το blog είναι ένα μοναδικό εργαλείο επικοινωνίας που, εάν χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να προσφέρει:

1) Αμεσότερη επικοινωνία με πιο προσωπικό χαρακτήρα συγκριτικά με το ουδέτερο/ επίσημο ύφος μιας ιστοσελίδας. Μέσω του blog, ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα να εκφραστεί σε πρώτο πρόσωπο, να επιχειρηματολογήσει για τις θέσεις του σε διάφορα ζητήματα, να αναδείξει πτυχές τις προσωπικότητάς του, να εκφράσει τις απόψεις του για θέματα γενικότερου δημόσιου ενδιαφέροντος, να ενημερώσει για τις διαφορές του από τους αντιπάλους του, ξεφεύγοντας από την καθιερωμένη ξύλινη γλώσσα που απωθεί τους νέους ανθρώπους.

2) Ένα βήμα διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων με τους νέους που προτιμούν να ενημερώνονται για τα πάντα Online, και δεν θα πάνε εύκολα σε μία προεκλογική ομιλία, σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία ψηφοφόρους.

Φυσικά, αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι το blog μπορεί να υποκαταστήσει την ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία μιας ανοικτής προεκλογικής συγκέντρωσης. Όμως, δίνει μία μοναδική ευκαιρία σε κάθε υποψήφιο να συναντήσει τους νέους στα «μέρη που συχνάζουν», να τους «τραβήξει» την προσοχή, να συνομιλήσει μαζί τους, να τους ευαισθητοποιήσει για τα προβλήματα της περιοχής τους, για το πώς μπορούν οι ίδιοι να συμμετέχουν, ακόμα και να βρει υποστηρικτές ανάμεσά τους.

3) Αλλά και με όρους χρηστικότητας το blog είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, αφού βοηθά στην αναβάθμιση της digital επικοινωνίας του υποψηφίου, βελτιώνοντας τη θέση του στις μηχανές αναζήτησης και διοχετεύοντας αυθεντικό, ποιοτικό περιεχόμενο στις Online κοινότητες των φίλων και υποστηρικτών του στα social media.

4) Το πιο σημαντικό όμως, είναι ότι το blog, με τους όρους που περιέγραψα παραπάνω, βοηθά τον υποψήφιο να ξεχωρίσει από τους αντιπάλους του, να δημιουργήσει περισσότερη κίνηση (buzz) γύρω από την υποψηφιότητά του, και τελικά τον κάνει πιο προσιτό και αναγνωρίσιμο στο μεγάλο κοινό των νέων ανθρώπων, που ενδεχομένως, να μην του δοθεί η δυνατότητα να τους προσεγγίσει διαφορετικά.

Ελευθερία Φύγκα
Σύμβουλος Εταιρικής Επικοινωνίας


 

 

 

email-icon-stwitteryoutube-icon-s

Είστε Εδώ: Τα Νέα μας Πολιτικό blogging: Πόσο εύκολο είναι να προσελκύσει το ενδιαφέρον των νέων;
The PR Bureau

Σας ευχαριστούμε που συμπληρώσατε τα στοιχεία σας.

Πολύ σύντομα θα λάβετε στο email σας, το ebook της The PR Bureau