The Pr Bureau

Δημόσια Πρόσωπα και Διαχείριση Φήμης

Δευτέρα, 19 Οκτώβριος 2015 11:30

Μπορεί μία αρνητική φήμη, έστω και ένα όμορφα καμουφλαρισμένο ψέμα, να πλήξει την εικόνα και το κύρος ενός δημόσιου προσώπου; Είναι δυνατό η αναπαραγωγή αρνητικών αναφορών, ακόμα και ψευδών, να καταστρέψει το προσωπικό κεφάλαιο ενός δημόσιου προσώπου (πολιτικός, επιχειρηματίας, CEO, Key Opinion Leader, κα) και να στρέψει εναντίον του την κοινή γνώμη;

Ποια πρέπει να είναι η αντίδραση του άμεσα θιγόμενου; Αρκεί μήπως ένα ετεροχρονισμένο, καλογραμμένο δελτίο τύπου που θα διαψεύδει κατηγορηματικά τις φήμες, καταγγέλοντάς τις ως ανυπόστατες, απειλώντας με βροχή μηνύσεων εκείνους που τις διαδίδουν; Φυσικά και όχι. Ακόμα και εάν στην πορεία, ο ενδιαφερόμενος δικαιωθεί και γίνει δικαστική αποκατάσταση του ονόματός του, αυτό θα γίνει πολύ αργότερα και το πιθανότερο είναι να μην ενδιαφέρει ουσιαστικά κανέναν. Άλλωστε, διαχρονικά, το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης μονοπωλούν τα σκάνδαλα (οικονομικά, κοινωνικά, πολιτικά, ερωτικά), ενώ ειδήσεις αποκατάστασης της αλήθειας περνούν συνήθως στα «ψιλά».

Καθοριστικός εδώ είναι ο ρόλος του Συμβούλου Επικοινωνίας, ο οποίος δεν παρεμβαίνει απλά πυροσβεστικά όταν ξεσπάσει μία κρίση. Ο Σύμβουλος Επικοινωνίας ενεργεί ως ο εξωτερικός παρατηρητής, που σταθμίζει επικοινωνιακά όλες τις παραμέτρους και τους κινδύνους που μπορεί να γεννήσει μία πρωτοβουλία, και λειτουργεί προληπτικά, προλαμβάνοντας καταστάσεις που ενδεχομένως προξενήσουν ανεπανόρθωτη βλάβη στην εικόνα και το κύρος του δημόσιου προσώπου. Αλλά και όταν ξεσπάσει η κρίση, είναι εκείνος που θα τον συμβουλέψει ότι η ολιγωρία και το «κρυφτούλι» με τα ΜΜΕ και την κοινή γνώμη, μόνο κακό θα του κάνουν στο τέλος της ημέρας.

Αντιθέτως, χρειάζεται εγρήγορση, αμεσότητα και ειλικρίνεια στη διαχείριση μίας κρίσης. Η παραδοχή των γεγονότων, η ανάληψη της ευθύνης, αν υπάρχει, και η εξαγγελία πρωτοβουλιών για την επανόρθωση της ζημιάς είναι η μόνη ασφαλής οδός για την αποκατάσταση του πληγέντος κύρους και της δημόσιας εικόνας του ενδιαφερόμενου.

Συμβουλές, που δυστυχώς μέσα στον πανικό της κρίσης, δεν θα «ακουστούν» από τους παντός είδους συμβούλους που πλαισιώνουν τις περισσότερες φορές τα δημόσια πρόσωπα, και οι οποίοι μπορεί να είναι πολύ αξιόλογοι στον τομέα τους, αλλά δυστυχώς έχουν μαύρα μεσάνυχτα από τον τρόπο διαχείρισης μίας κρίσης που απειλεί να καταστρέψει την δημόσια εικόνα ενός δημόσιου προσώπου.

 

Ελευθερία Φύγκα

Σύμβουλος Επικοινωνίας

 

 

 

email-icon-stwitteryoutube-icon-s

Είστε Εδώ: Τα Νέα μας Δημόσια Πρόσωπα και Διαχείριση Φήμης
The PR Bureau

Σας ευχαριστούμε που συμπληρώσατε τα στοιχεία σας.

Πολύ σύντομα θα λάβετε στο email σας, το ebook της The PR Bureau