The Pr Bureau

10 λόγοι για να επενδύσει μία επιχείρηση στα social media

Κυριακή, 24 Μάρτιος 2013 20:28

Η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρηματιών, μέχρι στιγμής, αντιμετωπίζει πολύ σκεπτικά την προβολή της επιχείρησής τους στα social media. Ο λόγος είναι περίπου κοινός για τους περισσότερους: Δεν κατανοούν την αξία των social media γιατί δεν μπορούν να μετρήσουν με αριθμούς, πόσοι από τους Online φίλους της επιχείρησής τους είναι ή θα γίνουν πραγματικοί πελάτες τους.

Τι έχει να κερδίσει όμως, πραγματικά, μία επιχείρηση με την παρουσία της στα social media;

  1. Ξεκινάμε από το οικονομικό κόστος που ενδιαφέρει πρωτίστως όλους. Η προβολή μιας επιχείρησης στα social media κοστίζει πολύ λιγότερο συγκριτικά με την παραδοσιακή διαφήμιση.
     
  2. Επιπλέον, ο διαφημιζόμενος έχει τη δυνατότητα να καθορίζει ο ίδιος το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης (budget), ανάλογα με τις ανάγκες του.
     
  3. Τα social media δίνουν μια πρωτόγνωρη ελευθερία έκφρασης και συμμετοχής στα μέλη τους. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που αγκαλιάστηκαν από όλους.
     
  4. Η δύναμη των social media έχει να κάνει περισσότερο με τη δικτύωση ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα που επικοινωνούν, συμμετέχουν και γενικά αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με τα brands της προτίμησής τους και λιγότερο με την παθητική προώθηση προϊόντων (π.χ. διαφήμιση).
     
  5. Οι καταναλωτές στέκονται επιφυλακτικά απέναντι στις διαφημιστικές εκστρατείες των εταιρειών. Αντιθέτως, εμπιστεύονται περισσότερο την άποψη γνωστών, φίλων, συναδέλφων, και γενικά άλλων ανθρώπων που δοκίμασαν ένα προϊόν/ υπηρεσία/ brand και το συστήνουν.
     
  6. Πλέον, κάποιος μπορεί να κάνει like, να μοιραστεί (share), να προτείνει (suggest) τη μάρκα της προτίμησής του σε Online κοινότητες ατόμων με ίδια ενδιαφέροντα, και η φήμη της να εξαπλωθεί από στόμα σε στόμα, κερδίζοντας πολλαπλάσια σε αναγνωρισιμότητα και σε ελάχιστο χρόνο, συγκριτικά με μία διαφήμιση.
     
  7. Ακόμα και εάν κάποιος καταναλωτής εκφράσει τη δυσαρέσκειά του για την εξυπηρέτηση ή την ποιότητα ενός προϊόντος, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα, σε «ζωντανό» χρόνο, να απαντήσουν και να δώσουν λύση στον δυσαρεστημένο πελάτη, προστατεύοντας ταυτόχρονα το brand τους και αυξάνοντας την αξιοπιστία τους στους υπόλοιπους καταναλωτές τους.
     
  8. Τα social media δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να χτίσουν μακροπρόθεσμες σχέσεις εμπιστοσύνης και να “εκπαιδεύσουν” τους πελάτες & καταναλωτές τους στις αξίες που αντιπροσωπεύει το brand τους, ενισχύοντας έτσι τη δέσμευση (commitment) των πελατών στη μάρκα.
     
  9. Ενώ σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο, οι επιχειρήσεις μπορούν ν’ αλληλεπιδρούν με τους πελάτες & καταναλωτές τους, “συν-διαμορφώνοντας” και “συν-δημιουργώντας ” από κοινού τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με βάση τις προσδοκίες και τις ανάγκες των πελατών τους.
     
  10. Τέλος, σε περίπτωση που προκύψει ένα έκτακτο γεγονός ή μια κρίση, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να δώσουν τη δική τους εκδοχή για τα γεγονότα, να εξηγήσουν τη θέση τους, να δείξουν το ενδιαφέρον τους, να επανορθώσουν, όπου αυτό είναι δυνατό, και τελικά να βγουν κερδισμένες από αυτή τη δοκιμασία, προστατεύοντας την εικόνα τους και ενδυναμώνοντας τις σχέσεις τους με τους πελάτες & καταναλωτές τους.

 


Ελευθερία Φύγκα
Corporate Communications & PR Strategist

 

 

 

email-icon-stwitteryoutube-icon-s

Είστε Εδώ: Τα Νέα μας 10 λόγοι για να επενδύσει μία επιχείρηση στα social media
The PR Bureau

Σας ευχαριστούμε που συμπληρώσατε τα στοιχεία σας.

Πολύ σύντομα θα λάβετε στο email σας, το ebook της The PR Bureau